• Základní škola Melč

    Základní škola Melč

    V hlavní budově školy se vzdělávají žáci 3. – 9. ročníku. Své znalosti a dovednosti rozvíjejí dle školního vzdělávacího programu Znát i poznat, umět i rozumět, jenž svým zaměřením na posílení výuky hlavních předmětů, cizích jazyků a informatiky plně reflektuje požadavky dnešní doby. Těchto dovedností žáci získávají prostřednictvím kooperativních metod výuky, projektového vyučování a nejmodernějšího počítačového vybavení. Číst dále
  • Mateřská škola Melč

    Mateřská škola Melč

    Historická budova od nepaměti sloužila tomu nejvznešenějšímu cíli – vzdělávání. Dnes je sídlem mateřské školy disponující dvěma třídami s celodenním provozem. Byť se budova nachází v centru obce, je obklopena nepřehlédnutelnou zahradou poskytující dětem zábavu stejně jako i poučení, především pak ve vztahu k přírodě a její ochraně. Skutečnost, že se v téže budově nacházejí rovněž učebny žáčků prvního a druhého ročníku základní školy, je vnímána jako veliká přednost. Číst dále
  • ZŠ a MŠ Štáblovice

    ZŠ a MŠ Štáblovice

    Odloučené pracoviště ve Štáblovicích nabízí tamním dětem předškolní a školní vzdělávání, a to pod jednou střechou v nově zrekonstruované a zároveň moderně vybavené budově. Paní učitelky stejně jako děti jsou ve velmi úzkém kontaktu, a tak přerod dítěte – předškoláka v žáka základní školy je plynulý a bezbolestný. Základní škola je malotřídního typu, nicméně díky profesionálnímu přístupu pedagogů nabízí kvalitní vzdělání. Školní družina pak poskytuje žákům odpočinkovou stejně jako bohatou mimoškolní činnost.  Číst dále
  • 1
  • 2
  • 3

Aktuality

Planetárium ve škole

dub 07 2022

V rámci projektu Škola místem podpory a kvalitního vzdělání III jsme mohli v měsíci březnu pozvat do našich škol „Mobilní planetárium“. Naplánovali jsme pro žáky nižšího stupně projektové dny zaměřené na environmentální vzdělávání. Žákům jednotlivých ročníků byla nabídnuta témata: Se zvířátky o vesmíru, Život stromů, Korálový útes, Voda zázrak života.

Vybraný program žáci zhlédli v planetární mobilní kupoli. Projekce byla doplněna výkladem lektorky. Poté následovala práce s pracovními listy. Mladší žáci výtvarně zpracovávali vybrané téma, starší vyplňovali kvízy. Projektový den byl uzavřen společnou reflexí. Žáci si navzájem sdělovali získané informace, rozvíjeli je o své názory a postřehy. Po celou dobu realizace projektových dní byl uplatněn princip 3 S (společné plánování, společná výuka a společná reflexe). Žáci byli vedeni k přijetí hodnot a jednání nezbytného pro ochranu a péči o životní prostředí. Věříme, že získané informace budou i nadále rozvíjeny v další výuce.

Lenka Rychlá